Module

Programmeren met LOGO

0 out of 14 steps completed0%
0 Hoofdstukken
Niveau

Gevorderd

Mediaprofiel

Producent

Computational Thinking

Digitale geletterdheid

In deze module ga je programmeren met de programmeertaal LOGO.

In LOGO geef je commando’s aan Simon de schildpad, op het scherm.
Door het geven van commando’s aan Simon kun je hem laten tekenen. Een lijst van deze commando’s vormt dus eigenlijk een programma voor de schildpad.
Je zult zien dat je er best toffe dingen mee kunt tekenen en je leert meteen de basiskennis van programmeren. Spelen is leren!

Deze module is samen ontwikkeld met Mindmingle. Het team van Mindmingle geeft workshops in de klas als onderdeel van projecten waarmee je programmeren in de basisschool kunt implementeren.
Je kunt deze module zelf doorlopen, óf je huurt Mindmingle in om samen met je team aan de slag te gaan. Beide kan natuurlijk ook! Mail dan naar team@learningrocks.nl.

Welke badge kun je verdienen bij het afronden van deze module?

5 Points

Badge programmeren met LOGO

  • Je hebt kennis van de achtergrond van het programma LOGO
  • Je kunt leerlingen enthousiasmeren en activeren m.b.t. het programmeren met LOGO
  • Je beheerst de basisprincipes van het programme LOGO
  • Bewijs: foto's van producten van leerlingen en reflectie op jezelf (over de gegeven les)

Deze module volgen